Pages

Tuesday, June 28, 2011

Terima Hakikat

"Wahai sayangku mengapa membisu engkau membuat hatiku terharu....terharu"...bunyi tepon gua menyanyi menandakan kijer gua sebagai pendengar setia akan bermula.....


Tetapi jiwa gua tersentap seketika kerana abang gua yang menelepon...gua ingatkan awek mane.....hampeh seribu kali hampeh betul.....tapi gua gagahkan semangat untuk mengangkatnya......maka bermulalah diolog sandiwara antara adik dengan abang....


"hello..hello...pottt....peettt...pott....pettt....miauuww....miaauuww...ouwwmm...ouuwwmm...haaiiittt...tuuuiiihhh..... 15 minit kemudian.....ok,nanti aku cari( gua )..beres...


Gua ingatkan ada urusan penting apa sampai tengah malam buta ni dia telepon rupanya dia nak suruh gua carikan jersi Clealshit yang berkualiti, selesa dipakai ,bergaya tapi harganya murah.....memang cerewet tapi sangat gila la.....cerewet dah lebih macam perempuam....nape la dia tak jadi perempuam masa bergelar zigot dulu.....kenapa???!!!


Dia ni tak de la hemsem sangat ,lebih kurang macam ni la muka dia kalu gua lukis :





Dong!!!..........bunyi jam di dinding sebanyak  sekali menandakan lebih kurang 4 jam 43 minit dari waktu itu azan subuh akan berkumandang di seluruh pelusuk sekitar Kuala Lumpur.....


Oleh kerana keletihan dek berbahas dengan abang gua seketika tadi...langkah kaki gua mula menuju ke gua( kamar tidur ) yang permandangan mungkin dah macam kapal pecah, lantas dengan gaya seperti spiderman gua melompat ke atas katil serbaguna gua yang amat disayangi..kenapa serbaguna??..gua cerita len hari


Sedang gua ingin merapatkan mata, secara mendadak jiwa gua  bercelaru kerana timbul persoalan dalam benak fikiran gua "mengapa abang gua tu tak jadi perempuam, nanti dapat la jgak merasa ade kakanda, kan besz".....namun persoalan tinggal persoalan,sebelum soalan itu terjawab gua dah koma untuk ke sekian kalinya.......


2 jam selepasnya......


Gedebukkkk.....!!!...bunyi macam durian luruh( gua jatuh katil )....gua tersentak sambil tersenyum keseorangan kerana terkenangkan mimpi yang ngeri....


Dalam mimpi tuh..gua memperoleh kuasa hikmat yang membolehkan gua menukar benda di sekeliling mengikut kehendak gua....tak tau la kenapa tiba-tiba gua pegi tukar abang gua yang tadi, menjadi perempuam lantas menjadi kakanda sulong gua.


Wajah dia sangat mengerikan.......senang cerita gua lukis la....tulis pepanjang pun kalian tak leh bayangkan jugak....lebih kurang macam ni la, Serammm. :





Dari mimpi ngeri gua tadi, gua ader blajar satu perkara iaitu kita hendaklah bersyukur dengan apa yang ader dan janganla kita mempersoalkan tentang takdir hidup kita sekarang ni...jadi gua terima hakikatnya dengan redo yang gua ni tak der kakak...

2 comments:

  1. "Wahai sayangku mengapa membisu engkau membuat hatiku terharu....terharu"..
    ney lgu wahai sayangku yg lgu aska komando 2 kn...sye ske lgu ney...

    ReplyDelete
  2. pujuk rayu merayu tajuk lgu tuh....bapak kita pon suka jgak.....

    ReplyDelete